Carlos Mascaró

Ferreries, Menorca. 1957.

El Mestre de la Llum

Un fet constant a la trajectòria artística d’aquest pintor des dels seus inicis fins a l’actualitat, dedicat professionalment a la pintura, és el seu interès per pintar, estudiar i practicar la tècnica dels grans mestres clàssics, principalment els holandesos del segle XVII i, sobretot, Vermeer, pintor del qual actualment (estiu, 2024) té dues còpies seves exposades al Museu Vermeer Centrum de Delft, la ciutat natal del mestre holandès.

Tot i que la seva pintura és extremadament minuciosa i detallada, i per això, de molt lenta producció, ha celebrat disset exposicions individuals i ha participat en més de seixanta col·lectives. Una trajectòria on el sòlid coneixement tècnic i la sensibilitat es posen al mateix nivell perquè la llum —senya d’identitat seva— banyi, o més aviat acariciï, els seus quadres.

Fabricando pigmento - Autoría de Damià Coll

Pintando copia de Caravaggio - Autoría de Damià Coll

Pintando mi mano - Autoría de Damià Coll

En definitiva, una sòlida formació, profunda experiència i criteri artístic, del qual és fruit d’aquest treball i dedicació, és l’interès que el col·leccionisme contemporani mostra per les seves pintures de gran tècnica que es reflecteix en la seva obra pictòrica tan especial, tal com descriuen les paraules del gran escriptor Antonio Gala:Un cuadro cualquiera de Mascaró, ante cualquier sensibilidad, evoca serenidad y descanso. Produce ganas de sentarse ante él como ante una ventana, y contemplarlo minuciosamente. Con la misma minuciosidad que él fue pintado. Con la misma serenidad con la que fue hecho él y que transmite. Y luego, respetarlo. Y luego, amarlo… En muy pocas ocasiones puede decirse, sin mentir, un elogio como éste”.

Des de fa dotze anys, compagina la seva dedicació professional a la pintura impartint conferències sobre Art i Pintura, especialment dels pintors barrocs europeus.